Leerzame middag voor relaties van SANA

Op 8 oktober waren we met 21 deelnemers uit het hele land online bij elkaar in Zoom.

Op deze online editie van de SANA klantendag waren 14 aanbieders van nascholing aanwezig met één of meer deelnemers. Er waren ontwikkelaars, docenten en organisatoren en voor iedereen was er wel iets leerzaams. Nadat iedereen zijn "naamkaartje" had ingevuld en Marjolein een welkom en een inleiding had gegeven, was het tijd voor de eerste workshop, over de mogelijkheden van Zoom.

Zoom heeft zich het afgelopen halfjaar snel ontwikkeld en Ellik Bargai van Youfacilitate heeft ons meegenomen naar o.a. het whiteboard en de breakoutrooms en hij liet technieken zien als de gestreepte-sok-methode en de vissenkom. We hebben het zelf allemaal kunnen proberen en die ervaring was voor velen zeer waardevol. Na de oefening Stuiterbal was het tijd voor een pauze.

De tweede workshop, van Letty Annijas, ging over "Van fysiek naar online met behoud van kwaliteit", een proces dat voor velen bekend terrein was. Letty vertelde over haar ervaring op de Hogeschool Rotterdam en vertaalde de onderwijskundige uitgangspunten naar concrete stappen. Ze noemde veel tools die ze zelf gebruikte maar gaf tegelijk aan om vooral vanuit het doel te werken: wees doelgericht ipv toolgericht!

Met het vooraf toegestuurde borrelpakket konden we vervolgens met de hele groep proosten op een geslaagde online klantendag. Er was, net zoals bij een fysieke bijeenkomst, de mogelijkheid om na te praten en vragen te stellen. In drie breakoutrooms werd daar nog goed gebruik van gemaakt. Wie de nieuwste update van Zoom had, kon zelf van de ene breakoutroom naar de andere en anders zette de facilitator je over. Het was anders maar zeker leuk en leerzaam. 

 

SANA heeft tips voor het maken van goede nascholing op de site staan. Klik hier om daarnaartoe te gaan.