Over SANA

SANA accrediteert nascholing voor alle medewerkers in de apotheek in opdracht van de Cao-partijen ASKA, CNV, FNV en VZA.

Wat doet SANA?

  • SANA onderhoudt een accreditatieregeling met daarin de criteria voor het SANA keurmerk
  • SANA zorgt voor een onafhankelijke en deskundige beoordeling van nascholingscursussen voor apotheekmedewerkers
  • SANA beoordeelt of nascholing aan alle kwaliteitseisen voldoet en geeft bij positieve beoordeling het SANA keurmerk af
  • SANA bepaalt hoeveel punten een nascholing krijgt voor het kwaliteitsregister apothekersassistenten
  • SANA maakt (nieuwe) nascholing met het SANA keurmerk bekend

Voor wie zijn wij er?

  • Voor aanbieders van nascholing in de apotheekbranche
  • Voor werkgevers/apothekers die goede nascholing zoeken voor hun medewerkers
  • Voor apotheekmedewerkers die hun deskundigheid willen verbeteren

Wat maakt SANA uniek?

  • Ons beoordelingsrapport. De beoordelingscommissie geeft de bevindingen op alle criteria weer in de vorm van een beoordelingsrapport. Afkeurpunten worden concreet onderbouwd maar de beoordelingscommissie geeft ook complimenten of tips. Transparantie: daar heeft iedereen wat aan.
  • Onze verbeteringsgerichtheid is uniek. Wij begeleiden en adviseren scholingsaanbieders om hun kwaliteit te verbeteren. Hierdoor zijn er meer goede cursussen in de branche.
  • Werkgevers bepalen méé. In de beoordelingscommissie zitten behalve apothekersassistenten, ook apothekers en in het bestuur zitten zowel werknemers- als werkgeversvertegenwoordigers. Apotheekwerk is teamwerk, vandaar.

Hoge klanttevredenheid
De klanttevredenheid over SANA is onderzocht door Ecorys in 2014. Bekijk hier het eindrapport van Ecorys. Eigen vervolgonderzoek in 2019 heeft het positieve beeld bevestigd.

Privacy
SANA verwerkt zo min mogelijk persoonsgegevens. Lees onze privacyverklaring (mei 2018).

Statuten
Bekijk onze officiele statuten (pdf)